Search

Monika teekond: väljakutse esimesed 2 nädalat aka "hüvasti beebikilod ja tere uus energia"!

Väljakutsele eelnenud aeg (rasedus ning rasedusest taastumine)

Raseduse ajal tegin enda varasema treeningkoormusega võrreldes ca 30% koormusega trenni. Elasin, treenisin ja liikusin tunde järgi ning jätsin seljataha kõik saavutusvajadused, mis treeninguga kaasnevad- aktiivne eluviis oli suunatud heale enesetundele.


Enne - 9 kuud rase - 2,5 kuud peale sünnitust


Enne rasedust olin ma kehakaalult ca 57kg. Tüüpiliselt kõigub mu kehakaalt vastavalt eesmärgile ja perioodile 56 ja 59 kilogrammi vahel. 2 päeva enne sünnitust olin ma 79kg seega sünnituse hetkel oli kehas kindlasti veel rohkem vett. See, et veekogus kehas raseduse vältel suureneb, on väga positiivne, sest see aitab kaasa naha naturaalsele venimisele. Nädal aega peale sünnitust kaalusin ma 69,9 kg ning kaks nädalat peale sünnitust 68,8kg. Peale seda lasin enda kehal taastuda ja tundsin end hästi. Pärast sünnitust ei kaalunud ma toitu, aga toitusin inimorganismile vajaduspõhise toitumise järgi. See tähendab seda, et sõin iga toidukorra õiges vahekorras ning kui soovisin midagi juurde võtta taldrikule, siis võtsin, mitte ei ajanud gramme taga. Olin küll väsinud, aga andsin enda kehale parimat kütust. Kui ca. 2,5 kuud mööda läks alustasin KÕHT-SELG-TUHAR väljakutsega peale TÄIELIKKU treeningpausi.


KÕHT-SELG-TUHAR väljakutse 1. nädal!

Väljakutse jooksul treenin 3x nädalas ning iga trenniga keskendume tuharalihastele, seljalihastele ning kõhulihastele. Ütlen ausalt, et need on need punktid, mida on pea igal teisel kliendil natukene vormida vaja, et saavutada imeline rüht. Sammude eesmärk on täpselt rasvapõletuseks mõeldud ning need 3 jõutreeningut nädalas on just need, mida me hetkel vajame, et saavutada suurepärast vormi. Siinkohal mainin, et THE NEW YOU kaalulangetuse programmid ja väljakutsed on kõik ankeedipõhised, kus vastavalt kliendi soovile (olgu selleks siis rasvapõletus, lihasmassi kasvatamine või lihtsalt tervislike harjumuste loomine), modifitseerime juhiseid, mida kliendile anname!

Minu eesmärk on kaotada peale rasedust viimased üleliigsed rasvad, taastada lihasmassi, tuua välja kõhu sirglihas ning tõsta enda üleüldist heaolu ja energiataset.


Kui vaatad pilte hoolikalt, siis näed, kuidas seljal on mul veel liigset nahka. See on jäänud beebiootusest ning on igati normaalne ning vajalik. See nahk ei heiduta mind üldse, sest esmalt põletab keha ära rasva ning siis kuu-kahe pärast hakkab nahk taastuma. Antud juhul on nahk ka kiiremini taastunud, aga annan endale aega ja ei lisa stressi :)

Tunnistan ausalt, et nagu värsketel lapsevanematel ikka, siis muidugi oli ka palju stressirohkeid perioode, kus üritasin luua tasakaalu enda, lapse, puhkuse, kodu korrashoiu, töö, abikaasa olemise ja üleüldise elu vahel. Kõik see nõudis loomulikult palju energiat. Väljakutsega alustamise hetkeks olin ma 66,6 kg ning nädal aega hiljem olin 66kg. Nädala ajaga väljakutset kaasa tehes kaotasin ma 600g keha üldkaalust, aga toon siia välja muud muutused, mida tundsin:

- Uni paranes. Vajasin koheselt vähem und ja olin kohe kordades energilisem ilma, et kasutaksin mingeid erguteid (joon 2 kohvi päevas- üks hommikul ning üks pealelõunat ning see kogus ei suurenenud ega vähenenud ka väljakutse tegemise vältel). - Energiatase tõusis tohutult

- Terve keha on kõvem- kui katsun oma kõhtu, siis tunnen, et lihased on tugevamad ja kvaliteetsemad. - Tunnen, et keskkerest vähenesin ja nahk vähenes (mis beebiootusega kaasa tuli). - Sammude tegemine ja liikumine muutus nädala lõpuks nii mõnusaks, et ma lausa ootasin, et saaks uuesti minna. - Armastus liikumise vastu tõusis, tuju tõusis, energiatase tõusis- tahtsin rohkem teha ja minna! - Nahk, juuksed, küüned kõik särasid ja tundsin end elujõuliselt. Ootasin järgmisi söögikordi ja nautisin neid. - Jõin umbes 3 liitrit vett (1/4 tl himaalaja soolaga liitri kohta) ning kuna see puhastab keha, siis tuhara peal olev nahk hakkas silenema. - Paranes rüht (seda muret teab vist iga imetav ema, et küürus sundasendit on palju). Toitusin THE NEW YOU väljakutse retseptide järgi, kus kaloraaž päeva lõikes võib olla erinev, aga nädala lõpuks saavutab imelise tasakaalu. Kuna olen imetav ema, siis sõin 5-6 toidukorda päevas, millest üks oli smuuti. Minu tüüpiline päev nägi välja selline: Hommikul võileivad Fazeri täisterasaia või Rukkipalaga, peal avokaado või majoneesi ja kas makrat või sinki. Peale kaunistuseks ja värskeks ampsuks kas paprikat, spinatit, kurki või midagi muud sellist, mis kapis oli. Järgmine toidukord oli smuuti, kuhu armastan panna kama, banaani, munavalge pulbrit, toorkakao tükikesi, kanepiseemneid ning lisan vett nii palju, et saaksin mõnusa konsistentsi. Kolmas toit on tüüpiliselt midagi toekamat nagu pasta või riisiroog ning kiirematel päevadel wrap. Sealt edasi kuidas kunagi- mõnel päeval sain YumFitist vahvlid või riisipaberirullid, ning nende vahele mõni võiku või wrap. Õhtu lõpetasin reeglina suure mõnusa salatiga, kuhu panen enda lemmikuid kastmeid ning vastavalt meie toitumise juhisele ka täistera ning valguallikaid (kana, siga, veist või mille iganes järgi sel ajal isutas). Juurviljadeks lisasin ükskõik, mis värsket kapis oli. Mulle meeldib seda kutsuda "jäägisalatiks". Lähtusin oma energiast ka enesetundest. Tunnen, et minu lihasmass on suurem teatud kohtadest. Näiteks esireis ja jalad on kindlasti tugevamad võrreldes mingil määral eelnevaga. Küll aga vastupidavus võrreldes varasemaga puudub. Tunnen, et kaalust suur osa on lihasmass (kuigi kindlasti on ka rasva üle) ja vee tasakaal kindlasti kõigub, sest hormonaalne tasakaal alles taastub. Enesetunne muidu on väga-väga super. Esmaspäevane trenn läks väga hästi ning oli väga raske. Tegin rinnaharjutuste asemel vahepeal paar kätekõverdust just seepärast, et rasedana ei saanud ma neid üldse teha. Kõhulihase harjutusi ma vältisin, sest lasen enda keskkerel taastuda. Tunnen, et väike diastaas (umbes ühe sõrme suurune) mul ikkagi on. Sellest tulenevalt hoian oma vaagnat, lasen keskkerel taastuda ja kõikides teistes trennides teen kaasa. Aeroobset treeningut ma veel ei tee (küll aga samme kiiremas tempos). Seega kokkuvõttes keskendun jõutrennile, toitumisele, veejoomisele. Mainin ka ära selle, et ootasin viisakalt ära 2 kuud peale sünnitust ning siis hakkasin treenima kodus. Ma tõesti usun, et peale sünnitust kodust trenniga alustamine on kordades lihtsam. Mõni treening läheb tõesti nii, et beebsu ärkab üles ja üks päev tegin kükke beebsu kaisus või kõdistasin teda kätekõverduste ajal:D Kindlasti plaanin ka varsti kasvõi korra nädalas hakata jõusaalis käima, aga alguse jaoks kodus alustada on väga väga mõnus! Hetkel ei vaja ma mingeid lisaraskuseid ning piisab täiesti meie treeningkummidest, et saavutada suurepäraseid tulemusi.

Esimese nädalaga kaotasin: -600g Piht: -1cm Puus: 0cm Reis: -0,5cm Käsi: -2cm Siia ka üks äärmiselt oluline asi: kaalusin ennast ka esimesel nädalal reedel (kes ei tea, siis meie väljakutsetes ja programmides käib kaalumine elu nautimise päeva hommikul, mis on paljudel pühapäeval). Lihased andsid tunda ja keha oli väsinud, aga mul oli palju energiat. Hommikul kaaludes oli keha talletanud palju vett (enne treeninguga alustamist oli see mu keha jaoks normaalne seisund). Kaal näitas reede hommikuks 67,4kg. Lasin oma kehal taastuda, reede õhtul magasin, sõin kõik toidukorrad ära, tegin oma sammud ära, laupäeval puhkasin ning pühapäeva hommikul : HURRAA -600g algkaalust, sest lihtsalt jätkasin protsessi. Siit ka oluline punkt: tuleb lasta oma kehal taastuda. Tuleb kuulata enda lihaseid ning enda keha mitte lõhkuda. KÕHT-SELG-TUHAR väljakutse 2. nädal!

Algus vs praegu

Algus vs praegu

Teise nädala jõutreeningutes tundsin juba rohkem neid lihaseid, mida on vaja tunda. Harjutuse tehnika tundub ka minule loogilisem, tunnetan rohkem mida ma treenin, hoian automaatselt oma rühti paremini, keskkere ja kõhulihaste taastumine on kordades parem kuigi ma kõhulihaseid veel ei treeni. Sain kõik treeningud ka sel nädalal tehtud, aga jätsin välja kõik keskkere harjutused. Mägironijat tehes jälgisin peeglist, et mu naba oleks vastu lülisammast tõmmatud ehk kõht oleks aktiveeritud, mitte ei ripuks. Teisi kõhulihase harjutusi ma ei tee, aga igapäevasel kõndimisel keeran vaagnat üles, surun roideid alla ja vastutan selle eest, et mu puus ja tuhar oleks lahti treenitud ehk siis lisan peale soojendust venitusharjutusi veel juurde. Sel nädalal sain kõik sammud tehtud, väsimustunne oli väiksem, aga oli olemas. Igapäevaselt on küll lihased väsinud, aga energiat on tohutult palju rohkem. Kui käin jalutamas, siis ei väsi ma enam absoluutselt ära! See on NIII ÄGE TUNNE! Ma tunnen, et ma reaalselt ärkan üles värskena. Kui enne läksin magama näiteks kell 23, siis magasingi vahel 11-12 välja olenevalt sellest, kuidas öö oli. Täna ärkasin kell 9 väga värskena üles ja magama jäin alles 00 paiku. Uni, mida ma magan, on kvaliteetsem ja päeval on kordades rohkem energiat, et tegeleda beebsuga, tööga, teha trenni, samme ja kõike seda kokku + veel kodu korras hoida, jõuda sotsiaalselt suhelda, beebsuga ujumistrennis käia. Ma tõesti tunnen, et ma jõuan kordades rohkem. Teisel nädalal jõin ära kõik ettenähtud veekogused himaalaja soolaga ning iga päev joon ka ühe ilu kollageeni. Sel nädalal on tekkinud isegi suurem janu ning seega suurenenud ka veekogus. Treeningute puhul suutsin juba asendeid kauem hoida, aktiviseerida lihaseid, tundsin rohkem aktiivsust, rüht on paranenud ja tunnen kuidas terve keha kõveneb. Nt. puusatõstet tehes tunnen näpuga katsudes kõhulihast kõvenemas ja aktiviseerimas. Need on need hetked, mis on lihtsalt nii nii lahedad peale seda, kus enda "tavakeha" ei ole pea aasta aega ju tegelikult näinud. Üleüldine heaolu on samuti tõusnud ning samuti ka enesekindlus.



2 nädal vs 1 nädal

Isegi, kuigi ma keskkere ei treeni, aga kasutan keskkere aktiviseerimist, siis vaata, kuidas taastub kõhulihas keskkerel!

Toitumise juurde tulles: isusid ei tekkinud, reede õhtul käisin kodust ära ning tekkis toitumisega õhtul suur vahe. Laupäev oli see päev, kus ma tähistasin ja elu nautisin. Reede õhtul käisin poes ja ostsin igasuguseid maiustusi endale kokku- krõpse, shoksi, jäätist ja veini. Koju jõudes sõin ära ettenähtud toidud nii nagu peab ning jällegi olen sel nädalal söönud 5-6 toidukorda vastavalt enesetundele. Laupäeval nautisin terve päeva elu: sõin, jõin ja mõnulesin ning tundsin end suurepäraselt. Pull on see, et elu nautides näiteks jäätis jäi kappi ja selleni ma üldse ei jõudnud. Seda on ka teised tüdrukud iga väljakutsega öelnud, et see energia ja heaolutunne on niii palju võimsam, kui soov nende maiustuste järgi ja tihtipeale jääb mõni snäkk hoopiski järgmist nädalat ootama. Puudub halb tunne, kui söön maiustusi, mõnus on ning silm läheb särama, aga üks hetk lihtsalt ei taha enam. Enamustel väljakutset tegijatel on kadunud see "võtan ühe kommi ja ei suuda peatuda" mure. Ma tean, et see kõlab uskumatult ja ka mina olen oma elus olnudseal, kus ka tavaline toitumine tundus liig, obsessiivne mõtlemine toidu ja kaalu ümber viis mind ideeni, et isegi sushiriis takistab saada peenikeseks. Tänaseks päevaks olen aru saanud, kui lihtne see kõik on! Väljakutset kaasa tehes ma näen, kui lihtne on nii praktikas kui teoorias rasvapõletus ja kaalulangetus. Tohutult aitas kaasa ka see, et ma kasvõi mõne harjutused rasedana ikkagi tegin (aga seda ei saa absoluutselt võrrelda mu raseduse-eelse treenimise tasemega). Nüüd tunnen kindlalt, et see, et andsin oma kehale 2 kuud aega taastuda oli nii nii oluline ning tulemused on drastilised!


Teise nädalaga kaotasin:

-900g Piht: -0cm Puus: 1cm Reis: -3,1cm Käsi: -0cm Iga kord kaob mõõte erinevast kohast, sest rasvatalletus sõltub geneetikast: kus mida rohkem on. Kokkuvõttes läheb mõõte igalt poolt, aga erinevatel nädalatel erinevalt ;) Nagu näha, siis esimesel nädalal läks päris palju pihast, mis on väga äge, aga seekord hoopis reiest! Kui proovin riideid, siis tunnen, et reis on see koht, mis veel n-ö järgi tulemata ja on väga lahe, et seekord reis niivõrd palju vähenes. Kõige lahedam muutus on see, et vanad püksid on mul seenädal juba ideaalselt jalas. Olen näinud ka teiste tüdrukute tulemusi ja see on NIIIIII LAHE kuidas keha muutub, isud langevad, vaimne mentaliteet muutub täielikult ning hakatakse võtma vastutust enda teekonna üle. Mainin juurde, et mõlemad nädalad olen treeninud vaid kodust ning kasutanud THE NEW YOU treeningkummide komplekti ning võtsin kasutusse ka mõne lisaraskuse mida olen leidnud kodustest vahenditest.

Recent Posts

See All